מהי אופטימיזציה למנועי חיפוש?

חיפוש אורגני נוגע לאופן בו המבקרים מגיעים לאתר האינטרנט שלך במנועי החיפוש של גוגל (והבולטת ביותר של גוגל, שיש לה 90 אחוז משוק החיפוש לפי StatCounter. לא משנה מה המוצרים והשירותים שלך, הם מופיעים כקרובים לראש תוצאות החיפוש) עבור העסק הספציפי שלך הפך למטרה קריטית עבור מרבית העסקים. גוגל מחדשת ללא הרף ולמגינת ליבם של מנהלי אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), היא משנה את אלגוריתמי החיפוש שלה. הם מעסיקים טכניקות וטכנולוגיות חדשות כולל אינטליגנציה מלאכותית (AI) כדי להפסיק עשב. דפים בעלי ערך נמוך, שנוצרו בצורה לא טובה. הדבר מביא לאתגרים מונומנטליים בשמירה על אסטרטגיית קידום אתרים יעילה ותוצאות חיפוש טובות. בדקנו את הכלים הטובים ביותר לקדם אותך ולייעל את מיקום האתר שלך בדירוג החיפוש.

דגש חשוב על כלים 

אין דרך קסומה אחת לעלות על אתר האינטרנט שלך בראש כל דף תוצאות חיפוש, לפחות לא באופן אורגני, אם כי יש שיטות מומלצות לעשות זאת. אם ברצונך לקנות ספוט של מודעת חיפוש בתשלום, Google AdWords תיקח בשמחה את כספך. זה ללא ספק יציב את האתר שלך בראש תוצאות החיפוש של גוגל, אך תמיד עם אינדיקטור שלך הוא מיקום בתשלום. כדי לזכות בכתמי החיפוש האורגניים החשובים והאמינים יותר על ידי לקוחות (כלומר, כתמים שמתחילים מתחת לכל אלו המסומנים בסמל “מודעה”), עליך להיות באסטרטגיית SEO מאוזנת ומקיפה.

ניתן לחלק את זה לשלוש קטגוריות עיקריות: מחקר מילות מפתח אד-הוק, פיקוח מתמשך על מיקום חיפוש וסריקה, וזה כאשר גוגל בוטס מחפש באתרים כדי לקבוע אילו דפים להוסיף לאינדקס. בסיכום זה נסביר מה המשמעות של כל אחת מהקטגוריות הללו עבור העסק שלך, את סוגי הפלטפורמות והכלים שבהם אתה יכול להשתמש בכדי לכסות את כל בסיסי ה- SEO שלך, ומה לחפש כשאתה משקיע בכלים אלה.

פירוט מלא על כלים ל- SEO

סיכום סקירה זה מכסה 10 כלים שימושיים ביותר: 

  1. Ahrefs
  2. AWR Cloud
  3. DeepCrawl 
  4. KWFinder.com
  5. LinkResearchTools
  6. Majestic
  7. Moz Pro
  8. Essentials Searchmetrics
  9. SEMrush 
  10. SpyFu

הפונקציה העיקרית של KWFinder.com, Moz Pro, SEMrush ו- SpyFu נופלת תחת קידום אתרים ממוקד לפי מילות מפתח. כשאתה מחליט לאילו נושאי חיפוש יש למקד וכיצד למקד את מאמצי SEO שלך בצורה הטובה ביותר, לטפל בשאילתות מילות מפתח כמו כלי תחקיר, סביר להניח שתשיג את התוצאות הטובות ביותר.

כלים מבוססי ענן ושירות עצמי, מכילים שפע של תכונות אופטימיזציה ייחודיות אחרות. חלקם, כמו AWR Cloud ו- Searchmetrics, מבצעים גם מעקב אחר עמדות חיפוש – כלומר מעקב אחר ביצועי הדף שלך מול שאילתות חיפוש פופולריות. לאחרים, כמו SpyFu ו- LinkResearchTools, יש יותר הדמיות נתונים אינטראקטיביות, דוחות פרטיים וניתנים להתאמה אישית, ומדדי החזר השקעה (ROI) המיועדים ליעדי שיווק ומכירות מקוונים. הפלטפורמות החזקות יותר יכולות לעסוק בניתוח מעמיק יותר על פרסום בתשלום ו- SEO לפי תשלום לקליק (PPC). אם כי בבסיסם הכלים נעוצים ביכולתם לבצע שאילתות מילות מפתח לפי דרישה.

התרכזנו בהיבט מבוסס מילות המפתח של כל כלי ה- SEO שכללו את היכולות, מכיוון שכאן יתמקדו רוב המשתמשים העסקיים. מעקב אחר מילות מפתח מסוימות ומיקומי ה- URL הקיימים שלך בדירוג חיפוש הוא חשוב, אך לאחר שתגדיר את זה, זה במידה רבה תהליך אוטומטי. תכונות פיקוח אוטומטיות על עמדות הן נתון ברוב פלטפורמות ה- SEO ורובם יתריעו בנושאים, אך הם אינם משפרים באופן פעיל את מיקום החיפוש שלכם. אמנם בכלים כמו AWR Cloud, Moz Pro ו- Searchmetrics, ניטור עמדות יכול להפוך לתהליך יזום המוזן בחזרה לאסטרטגיית ה- SEO שלך. זה יכול לדרבן מחקר מילות מפתח נוסף וסריקת תחום מתחרה של אתרים ותחומים.

כאשר לעסק שלך יש רעיון לגבי נושא חיפוש חדש שעבורו אתה חושב שלתוכן שלך יש פוטנציאל לדירוג גבוה, היכולת להעלות שאילתה ולחקור אותה מייד היא המפתח. חשוב עוד יותר, הכלי אמור לתת לך מספיק נקודות נתונים, הנחיות והמלצות כדי לאשר אם מילת מפתח מסוימת זו, או מילת מפתח או ביטוי חיפוש קשורים, היא קרב SEO שכדאי להילחם בו (ואם כן, כיצד לנצח) . ניכנס לגורמים והערכים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטות הללו מעט אחר כך.

הסורקים הם בעיקר קטגוריית מוצרים נפרדת. יש חפיפה מסוימת עם כלי מילות המפתח בשירות עצמי (Ahrefs, למשל, עושה את שניהם), אך הסריקה היא עוד חלק חשוב בפאזל. בדקנו כמה כלים עם יכולות אלה הן כמטרתם המפורשת או כתכונות בפלטפורמה גדולה יותר. Ahrefs, DeepCrawl, Majestic ו- LinkResearchTools מתמקדים בעיקר במעקב אחר סריקה ומעקב אחר קישורים נכנסים, כאשר הקישורים הנכנסים מגיעים לאתר שלך מאתר אחר. Moz Pro, SpyFu, SEMrush ו- AWR Cloud כוללים תכונות של סריקת דומיין או מעקב אחר קישורים נכנסים כחלק מארסני ה- SEO שלהם.

סריקת אתרים 101

ישנם שלושה סוגים של סריקה, כולם מספקים נתונים שימושיים. סורקי רשת באינטרנט מיועדים לאינדקס קישורים בקנה מידה גדול. זהו תהליך מורכב ולעיתים קרובות יקר, אך כמו בהאזנה חברתית, המטרה היא שמומחי קידום אתרים, אנליסטים עסקיים ויזמים יוכלו למפות את האופן שבו אתרים מקשרים זה לזה ולהחיש מגמות SEO גדולות והזדמנויות צמיחה גדולות יותר. בדרך כלל, כלי סריקה עושים זאת באמצעות בוטים אוטומטיים הסורקים באופן רציף את האינטרנט. כפי שקורה ברוב כלי ה- SEO הללו, עסקים רבים משתמשים בתכונות דיווח פנימיות במקביל לכלי בינה עסקית משולבת (BI) כדי לזהות תובנות נתונים עמוקות עוד יותר. Ahrefs ו- Majestic הם שני המנהיגים הברורים בסוג הזחילה הזה. הם השקיעו זמן ומשאבים בשווי של יותר מעשור, תוך שהם אוספים ואינדקסים מיליונים ומיליארדים, בהתאמה, של תחומים ודפים שנסרקו.

סורקי אתרים ספציפיים, או תוכנה הסורקת אתר אינטרנט מסוים בכל פעם, נהדרים לניתוח חוזקות וחולשות אתרים של אתר האינטרנט שלך; אפשר לטעון שהם אפילו מועילים יותר לגלישת התחרות. סורקי אתרים מנתחים את כתובת האתר, מבנה הקישורים, תמונות, סקריפטים של CSS, אפליקציות משויכות ושירותי צד שלישי לצורך הערכת קידום אתרים. לא בניגוד לאופן שבו כלי לניטור אתרים סורק את ה”בריאות “הכוללת של דף האינטרנט, יכולים סורקי אתרים לזהות גורמים כמו קישורים ושגיאות שבורים, פיגור באתר ותוכן או מטא נתונים עם צפיפות מילות מפתח נמוכה וערך SEO, תוך מיפוי ארכיטקטורת האתר. סורקי אתרים יכולים לעזור לעסק שלך לשפר את חווית המשתמש באתר (UX) תוך זיהוי תחומי שיפור מרכזיים כדי לעזור לדפים לדרג טוב יותר. DeepCrawl הוא, ללא ספק, הסורק המפורסם והמדויק ביותר באתר זה, אם כי Ahrefs ו- Majestic מספקים גם המלצות סריקת תחומים מקיפה והמלצות לאופטימיזציה של אתרים. סורק מרכזי נוסף שלא בדקנו הוא Screaming Frog, עליו נדון בקרוב בחלק הנקרא “Tier Enterprise”.

מהם קישורים נכנסים?

הסוג השלישי של כלי הסריקה שנגענו אליו במהלך הבדיקה הוא מעקב אחר קישורים חוזרים. קישורים נכנסים הם אחד מאבני הבניין של קידום אתרים טוב. ניתוח האיכות של קישורי הכניסה הנכנסים לאתר שלך וכיצד הם מוזנים בארכיטקטורת הדומיין שלך יכול להעניק לצוות ה- SEO שלך תובנות לגבי כל דבר, החל מהדפים החזקים והחלשים ביותר באתר שלך, ועד לנראות החיפוש במילות מפתח מסוימות מול מותגים מתחרים.

LinkResearchTools מבצע מעקב אחר מעקב הליבה אחר משימת הליבה שלו ומספק מגוון רחב של כלי ניתוח לקישור. LinkResearchTools ו- Majestic מספקים את סריקת הקישור האחורי הטובה ביותר של חבורה זו. מלבד שני תחנות הכוח הקישוריות הללו, רבים מהכלים האחרים שבדקנו, כמו Ahrefs, Moz Pro, Searchmetrics, SEMrush ו- SpyFu, כוללים גם יכולות מעקב מוצקות של קישורים חוזרים.

דרג הארגון

החלק האחרון במערכת האקולוגית המסובכת של כלי SEO הוא שכבת הארגון. הסיכום הזה מיועד לקידום אתרים לעסקים קטנים ובינוניים (SMB), שעבורם סביר להניח שמחירם של פלטפורמות אלה אינו מהישג ידם. אך יש שם קומץ ספקי תוכנות SEO ארגוניות, אשר למעשה מגלגלות את כל כלי השירות העצמי לפלטפורמה כוללת אחת. פלטפורמות אלה משלבות ניטור עמדות שוטף, מחקר מעמיק של מילות מפתח וסריקה עם דוחות הניתנים להתאמה אישית ואנליטיקות.

הפלטפורמות הארגוניות יכולות גם לקשור מסעות פרסום גדולים יותר לשיווק תוכן ומדדי ROI לצוותי שיווק דיגיטלי משולבים. ארגונים ארגוניים גדולים עם קידום אתרים מהיר ותקציבי שיווק דיגיטלי עשויים לרצות לשקול פלטפורמות SEO ארגוניות כמו Brightedge, Conductor ו- Linkdex.

במרחב הארגוני, מגמה אחת משמעותית שאנו רואים בזמן האחרון היא ייבוא ​​נתונים בין השחקנים הגדולים. חלק גדול מ- SEO כרוך בעבודה עם הנתונים שגוגל מספקת לך ואז למלא את כל הפערים. קונסולת החיפוש של גוגל (לשעבר כלי מנהלי האתרים) מעניקה לך רק חלון של 90 יום של נתונים, כך שספקי ארגונים, כמו מוליך וצפרדע צרחנית, מוסיפים ומייבאים כל העת מקורות נתונים ממאגרי מידע זוחלים אחרים (כמו DeepCrawl). הם משלבים את זה עם נתונים של קונסולת החיפוש של Google לביצוע מעקב מדויק ומתמשך יותר של עמוד תוצאות SERP (מנוע חיפוש) ומעקב אחר מיקומים על מילות מפתח ספציפיות. SEMrush ו- Searchmetrics (בחבילות Enterprise Suite שלה) מציעות גם רמה זו של ניטור SERP ארגוני, שיכולה לתת לעסק שלך מבט ברמה גבוהה יותר של מה שאתה עושה מול מתחרים.

פלטפורמות כמו AWR Cloud ממשיכות לספק לך ניטור עמדות נהדר בכלי בר השגה, אך היבט זה של השוק הופך להיות תכונה מתקדמת יותר. עבור חברות קטנות ובינוניות, שילוב של כלים לשירות עצמי שיכולים לתת מענה בצורה הטובה ביותר לצרכים שלהם הוא השקעה כללית חכמה יותר.

הפעלת המספרים

הערכת אילו כלים SEO בשירות עצמי המתאימים ביותר לעסק שלך משלבת מספר גורמים, תכונות ומדדי SEO. אולם בסופו של דבר, כשאנחנו מדברים על “אופטימיזציה”, הכל מסתכם באיזו קלות הכלי מאפשר להשיג, להבין ולנקוט בפעולה על נתוני SEO שאתה זקוק להם. במיוחד כשמדובר בחקירת מילות מפתח אד-הוק, מדובר בקלות שבה אתה יכול לאפס בשטח שבו אתה יכול להתקדם הכי הרבה. במונחים עסקיים, המשמעות היא לוודא שאתה ממקד למילות המפתח המתאימות והיעילות ביותר הזמינות בענף או במרחב שלך – המילים שעבורן הלקוחות שלך מחפשים.

המונחים של מומחי SEO מתחילים לעתים קרובות הם רשות העמודים (PA) וסמכות תחום (DA). DA, מושג שנטבע למעשה על ידי מוז, הוא סולם של 100 נקודות המנבא עד כמה טוב אתר אינטרנט יהיה במנועי חיפוש. הרשות הפלסטינית היא מונח המטריה המודרני למה שהתחיל כאלגוריתם PageRank המקורי של גוגל, שפותח על ידי המייסדים המשותפים לארי פייג ‘וסרגיי ברין. גוגל עדיין משתמשת ב- PageRank באופן פנימי אך הפסיקה בהדרגה לתמוך במדד הלא-רלוונטי שהופך יותר ויותר, שכעת לעיתים נדירות הוא מתעדכן. הרשות הפלסטינית היא הערך המותאם אישית שכל ספקי SEO מחשבים כעת באופן עצמאי כדי לאמוד ולדרג (שוב, בסולם של 100) את מבנה הקישור ואת חוזקו הסמכותי של דף בודד בכל תחום נתון. יש ויכוח בענף קידום אתרים לגבי תוקפם של הרשות הפלסטינית והד”א, וכמה השפעה אלגוריתם PageRank עדיין מחזיק בתוצאות של גוגל (יותר מזה בקצת), אך מחוץ לניתוח עצמו של גוגל, הם המקובלים ביותר מדדים שם בחוץ.

זו הסיבה שמדדי הרשות הפלסטינית וה- DA משתנים לעתים קרובות מכלי לכלי. לכל כלי מילות מפתח אד-הוק שבדקנו עלה מספרים שונים במקצת על סמך מה הם מושכים מגוגל וממקורות אחרים, וכיצד הם מבצעים את החישוב. החיסרון של הרשות הפלסטינית והד”ר הוא, שלמרות שהם נותנים לך תחושה עד כמה דף עשוי להיות סמכותי בעיני גוגל, הם לא אומרים לך כמה קל או קשה יהיה למקם אותו למילת מפתח מסוימת. הקושי הזה הוא הסיבה שמדד שלישי וחדש יותר מתחיל לצוץ בקרב שחקני SEO בשירות עצמי: ציוני קושי.

ציוני קושי הם תשובת שוק ה- SEO למצב הטלאים של כל הנתונים שם. כל חמשת הכלים שבדקנו בלטו מכיוון שהם אכן מציעים גרסה כלשהי של מדד קושי, או ציון 1-100 הוליסטי אחד, עד כמה קשה יהיה לדף שלך לדרג באופן אורגני (מבלי לשלם ל- Google) במילת מפתח מסוימת. ציוני קושי הם סובייקטיביים מטבעם, וכל כלי מחשב זאת באופן ייחודי. באופן כללי, היא משלבת ברשות הפלסטינית, DA וגורמים אחרים, כולל נפח חיפוש במילת המפתח, עד כמה מודעות החיפוש בתשלום הכספי משפיעות על התוצאות וכמה התחרות חזקה בכל נקודה בעמוד תוצאות החיפוש הנוכחי.

זה קל מאוד כצוות SEO לסובב את גלגליך בניסיון למטב את המונח שלתוכו העסק שלך לעולם לא יוכל לפרוץ. ציוני קושי מכמתים את ההזדמנות הפוטנציאלית ההיא מול הצעת הסיכון למספר אחד, וזו הסיבה שבילינו הרבה זמן בסבב זה בבדיקת האפקטיביות של כל כלי שייצג קושי במילות מפתח.

לדוגמה, נניח שהקושי של מילות המפתח של מונח מסוים נמצא בשנות ה -80 וה -90 בחמשת המיקומים המובילים בדף תוצאות חיפוש מסוים. ואז, בעמדות 6-9, ציוני הקושי נופלים לשנות ה -50 וה -60. באמצעות ציון קושי זה, עסק יכול להתחיל למקד למגוון הכתמים הזה ולבצע ניתוחים תחרותיים בעמודים כדי לראות מי האתר שלך יכול להפסיק את המקום.

הכל חוזר לגוגל

האזהרה בכל אלה היא שבאופן כזה או אחר, רוב הנתונים והחוקים הנוגעים לדירוג ומה לא (לרוב על בסיס שבוע-שבוע) מגיעים מגוגל. אם אתה יודע איפה למצוא וכיצד להשתמש בכלים החינמיים והפרמיום שגוגל מספקת מתחת לפני השטח – AdWords, Google AnalyticsFree ב- Google ו- Google Search Console הם השלושה הגדולים – אתה יכול לעשות את כל זה באופן ידני. חלק גדול מהנתונים שמספקים ניטור הממצאים, מחקר מילות המפתח וכלי הסריקה, מופקים בצורה כזו או אחרת מגוגל עצמה. ביצוע זה בעצמך הוא תהליך מפורק ומוקפד, אך אתה יכול לחבר את כל נתוני ה- SEO הדרושים לך בכדי להגיע לאסטרטגיית אופטימיזציה, אם תהיה לך נטייה כל כך.

כשגוגל מציגה את האלגוריתמים, הכלים ומדיניות מנועי החיפוש שלה, כך גם בענף SEO. ממשק API של AdWords הוא עדיין הבסיס לחלק גדול מהנתונים איתם עובדים כלי SEO. זה מאפשר לאפליקציות לעבוד עם פלטפורמת AdWords כך שחברות יכולות להפוך אוטומטית לניהול חשבונות, להתאים אישית דיווחים ולנהל מודעות על בסיס מלאי.

גוגל נהגה להעמיד לרשותה הרבה מהפונקציונליות לחיפוש מילות המפתח שלה אד הוק, אך כעת מתכנן מילות המפתח עומד מאחורי קיר שכר ב- AdWords כתכונה מובחרת. ציוני קושי נובעים מהאופן שבו גוגל מחשבת את מדד ציון התחרות שלה ב- AdWords, אם כי מרבית הספקים מחשבים קושי בשימוש במספרים של הרשות הפלסטינית וה- DA המתאימים למיקומי מנועי החיפוש, ללא נתוני AdWords כלל. נפח חיפוש הוא עניין אחר, וכמעט תמיד מופעל ישירות מ- AdWords. שלא לדבר על הצעות למילות מפתח ונתוני מילות מפתח קשורות, שבכלים רבים מגיעים מממשקי תכנות היישומים של הצעה ושלימה אוטומטית של גוגל (AP).

מומחה SEO יכול ככל הנראה להשתמש בשילוב של AdWords לנתונים הראשוניים, מסוף החיפוש של גוגל לצורך פיקוח אתרים וגוגל אנליטיקס לנתוני אתרים פנימיים. ואז מומחה קידום אתרים יכול לשנות ולנתח את הנתונים באמצעות כלי BI. הבעיה עבור מרבית המשתמשים העסקיים היא שפשוט לא שימוש יעיל בזמן ובמשאבים. כלים אלה קיימים בכדי להוציא את SEO את איסוף הנתונים הידני ועבודת הבילוש הקטנה והגדולה. מדובר על הפיכת תהליך הבסיס להצלחה עסקית מודרנית בקלות רבה יותר למי שאינו יועץ או מומחה SEO.

איפה הכלים החינמיים של גוגל יכולים לספק ערך משלים נמצא בבדיקת עובדות. אם אתה בודק יותר מאחד מכלי ה- SEO האלה, תביני במהירות שלא מדובר במדע מדויק. אם היית מסתכל על ציוני הקושי של הרשות הפלסטינית, DA ומילות מפתח בכל KWFinder.com, Moz, SpyFu, SEMrush, Ahrefs, AWR Cloud ו- Searchmetrics עבור אותה קבוצה של מילות מפתח, אתה עלול לקבל מספרים שונים בכל מדד המופרד על ידי בין כמה נקודות לעשרות. אם העסק שלך אינו בטוח בקמפיין מיטוב במילת מפתח מסוימת, אתה יכול לבדוק את הנתונים ישירות מחשבון AdWords ומסוף החיפוש. טריק נוסף: אפשר מצב גלישה בסתר בדפדפן שלך יחד עם סיומת כמו סרגל הכלים החינמי של Moz ותוכל לבצע חיפושים אחר מקרה אחר מילות מפתח ספציפיות כדי לקבל מבט אורגני בדף תוצאות החיפוש של היעד שלך.

כלי ה- SEO בסבב זה מספקים ערך שיווקי דיגיטלי אדיר לעסקים, אך חשוב לא לשכוח שאנו חיים בעולם של גוגל תחת הכללים המתפתחים של גוגל. אה ואל תשכחו לבדוק את נתוני המעקב על בינג מדי פעם. על פי StatCounter, גוגל היא המלך עם למעלה מ- 90 אחוזים מחיפוש האינטרנט העולמי, אולם למספרי ה- ComScore האחרונים נתח השוק של בינג עומד על 23 אחוזים. חדשות ניווט ועמודי תוצאות שימושיים יותר הופכים את Bing לבחירה בר קיימא גם בחיפוש.

וקטורים חדשים: ניידים, חיפוש קולי ו- AI

במהלך השנה-שנתיים האחרונות ראינו גם את גוגל מתחילה לשנות באופן מהותי את אופן פעולת אלגוריתם החיפוש שלה. גוגל, כמו רבים מענקיות הטכנולוגיה, החלה לחייב את עצמה כחברת בינה מלאכותית (AI) ולמידה במכונות (ML) ולא כחברת חיפוש. כלי AI יספקו דרך לאתר חריגות בתוצאות החיפוש ולאסוף תובנות. במהותה, גוגל משנה את מה שהיא מחשיבה בתכשיטי הכתר שלה. ככל שהחברה בונה ML בכל מערך המוצרים שלה, מוצר החיפוש העיקרי שלה התחיל להתנהג בצורה שונה. זה מחמם את משחק החתול והעכבר של SEO ושולח את הענף שוב אחרי Google.

הצגת וקטורי חיפוש חדשים כמו קטעי טקסט מוצגים, תשובות מהירות ופורמטים המותאמים לנייד כמו דפי אינטרנט מהירים (AMP) מעידים על אופן התפתחות החיפוש סביב שלושה גורמים עיקריים: חיפוש סלולרי, המלצות ניבוי והפעלת קול. שאילתות ממכשירי בית חכם ועוזרים וירטואליים.

עבור קידום אתרים מסורתי פירוש הדבר אובדן מסוים של נדל”ן מפתח. עבור דפי תוצאות SERP שהיו בעבר 10 מיקומים, לא נדיר לראות כעת שבע תוצאות חיפוש אורגניות מתחת לתיבת קטע מוצג או לתיבה מהירה. במקום להסתמך על אלגוריתם PageRank עבור מילת מפתח ספציפית, שאילתות החיפוש של גוגל מסתמכות יותר ויותר על אלגוריתמים של ML וגרף הידע של Google כדי להפעיל תשובה מהירה או למשוך תיאור בקטע מעל SERP.

פלטפורמות SEO נוטות לשינוי זה על ידי הדגשת ניתוחים ספציפיים לנייד. מה שמחשבים שולחניים וניידים מראים לך עבור אותן תוצאות חיפוש שונה כעת. תוצאות סלולריות ימשכו לרוב מידע מפתח ל”כרטיסים עשירים “המותאמים לנייד, כאשר בשולחן העבודה תוכלו לראות קטעי טקסט. SEMrush מפצל את האינדקסים השולחניים והניידים שלו, ולמעשה מספק תמונות ממוזערות של כל עמוד תוצאות חיפוש בהתאם למכשיר, וספקים אחרים כולל Moz מתחילים לעשות את אותו הדבר.

בצד הקולי והשפה הטבעית, הכל קשור לשאלות נפוצות (שאלות נפוצות). עוזרים וירטואליים ומכשירים לבית חכם הפכו את זיהוי הקול ועיבוד השפה הטבעית (NLP) לא רק למבוקש אלא לקטור חיפוש צפוי. כדי לחזות כיצד להציף את תוצאות העסק בחיפוש קולי, אנשי SEO צריכים כעת להתרכז בדירוג עבור שאילתות NL הנפוצות סביב מילות מפתח יעד. התשובות המהירות של גוגל קיימות כדי לתת לתוצאות החיפוש המסורתיות מבוססות הטקסט רכיב NL קל להשיגה כאשר Google Assistant עונה על שאלות.

כאן תוכלו לראות גם את האלגוריתמים של ה- ML של גוגל בעבודה. מופעל על ידי פלטפורמת הענן של גוגל, דרך מיצוי התשובות המהירות והקטעי טקסט המוצגים הופכת חכמה יותר ויותר ככל שגוגל מציגה חידושים חדשים בתחום הלמידה העמוקה וברשתות עצביות. האלגוריתמים המתפתחים כל הזמן נאפים לאופן בו מנוע החיפוש משטף מידע.

כל זה משחק באופן חדש שעסקים ואנשי קידום אתרים צריכים לחשוב כאשר ניגשים לאילו מילות מפתח יש למקד ולאילו עמדות SERP לרדוף. פלטפורמות ה- SEO הארגוניות מתחילות לעשות זאת, אך השלב הבא ב- SEO הוא מנועי המלצות תוכן מלאות ומניעות חזויות. על ידי שימוש בנתונים שאתה מושך מכלי SEO השונים שלך, מסוף החיפוש של גוגל, ונתוני מילות מפתח ומגמה מפלטפורמות האזנה חברתיות, אתה יכול לבצע אופטימיזציה למילת מפתח או שאילתה נתונה לפני שגוגל תעשה זאת ראשית. אם מחקר מילות המפתח שלך מגלה מילות מפתח או SERP בעלות ערך גבוה, ש- Google טרם רוויחה ממנה רווח מהדף באמצעות תשובה מהירה או קטע מוצג, דל על ההזדמנות הזו.

מוצרים מסוימים כמו AWR Cloud מוסיפים פונקציונליות חדשה הקשורה לדירוג SERP. AWR Cloud הוסיף מסך נראות של SERP המאפשר לעקוב אחר ההתקדמות של כל תכונה לאורך זמן. בנוסף תכונות מעקב ספציפיות לנייד מאפשרות לך להציג את סוג התוכן שמקבל גלגלי עיניים בנייד על סמך אופן החיפוש שלך.

כיצד לבחור את חבילת כלי SEO שלך

כשמדובר בסופו של דבר בבחירת כלי SEO המתאימים לצרכי הארגון שלך, ההחלטה חוזרת לתפיסה ההיא של השגת קרקע מוחשית. מדובר על הבחנה באילו כלים מספקים את השילוב היעיל ביותר של יכולות בדיקת קידום אתרים מונעות מילות מפתח, ואז נוסף על כך, ארגון מילות המפתח הנוסף, ניתוח, המלצות ופונקציונליות שימושית אחרת לנקוט בפעולה על התובנות SEO שאתה מגלה. אם מוצר אומר לך אילו אופטימיזציות צריך לבצע באתר שלך, האם הוא מספק טכנולוגיה שתעזור לך לבצע שיפורים אלה?

כלי המחקר של מילות המפתח בשירות עצמי שבדקנו, מתייחסים לתמחור באופן דומה יחסית, ומתמחרים לפי חודש עם הנחות לחיוב שנתי עם מרבית התוכניות הממוקדות SMB, בטווחי 50- $ 200 לחודש. תלוי איך העסק שלך מתכנן להשתמש בכלים, הדרך בה מוצרים מסוימים מתארים את התמחור עשוי להיות יותר הגיוני. KWFinder.com הוא הזול מבין החבורה, אך הוא מתמקד בריבוי במילות מפתח אד הוק ובשאלות SERP של גוגל, וזו הסיבה שהמוצר קובע מכסות לחיפוש מילות מפתח לפי 24 שעות ברמות שונות. Moz ו- Ahrefs מתמחרים לפי קמפיינים או פרויקטים, כלומר מספר האתרים שאתה עוקב במרכז השליטה. מרבית הכלים מכסים גם את מספר דוחות מילות המפתח שאתה יכול להריץ ביום. SpyFu מתמחר קצת אחרת, ומספק גישה לנתונים ותוצאות ללא הגבלה אך מכסה את מספר הפניות המכירות ואנשי הקשר הדומיינים.

לצורך הבדיקה, ייצבנו שאילתות מילות מפתח בחמשת הכלים. כדי לבדוק את יכולת החיפוש העיקרית של מילות המפתח באמצעות כל כלי, הפעלנו שאילתות על קבוצה זהה של מילות מפתח. משם בדקנו לא רק את סוגי הנתונים והערכים שהכלי סיפק, אלא כיצד הוא מטפל בניהול וארגון מילות מפתח, ואיזה סוג המלצות והצעות אופטימיזציה הכלי סיפק.

פלטפורמות SEO של ארגונים משלבות את כל זה – ניטור מילות מפתח בנפח גבוה עם תכונות מובחרות כמו יישור דפי נחיתה והמלצות אופטימיזציה, בנוסף לסריקה על פי דרישה וניטור מיקום שוטף – אך הם מתומחרים על ידי הצעת מחיר בהתאמה אישית. בעוד שהפלטפורמות העליונות מעניקות לך תכונות כמו הרחבת עומק של מילות מפתח וניהול רשימת, ופעמונים ושריקות כמו המלצות SEO בצורה של רשימות מטלות אוטומטיות, חברות קטנות ובינוניות אינן יכולות להרשות לעצמן להוריד אלפי דולרים בחודש.

בסופו של דבר העניקנו את בחירות העורכים לשלושה כלים: Moz Pro, SpyFu ו- AWR Cloud. Moz Pro היא פלטפורמת ה- SEO הכוללת הטובה ביותר של החבורה, עם כלי מקיף במחקרי מילות מפתח, ניטור מיקום וסריקה על גבי מדדים מובילים בתעשייה המשולבים על ידי רבים מהכלים האחרים בסבב זה. SpyFu הוא הכלי עם חוויית המשתמש הטובה ביותר (UX) למומחים שאינם SEO ומערך העמקים העמוק ביותר של ROI, כמו גם ניהול Lead Lead SEO לצוות מכירות ושיווק דיגיטלי משולב.

ענן AWR, בחירת העורכים השלישית שלנו, דורג מעט נמוך יותר מ- Moz Pro ו- SpyFu כפלטפורמת SEO של כל אחד. עם זאת, ענן AWR מוביל את החבילה במעקב אחר עמדות שוטפות ומעקב אחר דירוג חיפוש יזום על גבי הפונקציונליות הכוללת המוצקה. בחזית מחקר מילות המפתח אד הוק, כלי KWFinder.com מצטיין. ההתמקדות בלייזר של DeepCrawl בסריקת תחום מקיפה אינה תואמת לסריקת אתרים, ואילו Ahrefs ו- Majetic יכולים להוציא אותה ממדד הסריקה הטוב ביותר באינטרנט. כשמדובר במעקב אחר קישורים נכנסים, LinkResearchTools ו- Majestic הם האפשרויות העיקריות ביותר. SEMrush ו- Searchmetrics עושים קצת מכל דבר.

כשמדובר בזה, אתה רוצה לבחור פלטפורמה או להשקיע בכלים משלימים שמספקים זרימת עבודה אחידה של SEO. זה מתחיל במחקר מילות מפתח כדי למקד מילות מפתח אופטימליות ומיקומי SERP לעסק שלך, יחד עם המלצות SEO שיעזרו לדירוג שלך. המלצות אלה מוזנות באופן טבעי בכלי סריקה, אשר אמורים לתת לך תובנה על אתר האינטרנט שלך ואתרי המתחרים, ואז לבצע אופטימיזציה לאותם הזדמנויות ממוקדות. ברגע שאתה מדירג את מילות המפתח האלה, פיקוח ערני ומעקב אחר דירוגים אמורים לעזור לשמור על המיקומים שלך ולהגדיל את ההובלה שלך על המתחרים בכל הנוגע למיקומי החיפוש החשובים לשורה התחתונה של הארגון שלך. לבסוף, הכלים הטובים ביותר קשורים גם את עמדות החיפוש העיקריות ישירות להחזר ה- ROI בעזרת מדדים קלים להבנה, ומזינים את התוצרים והיעדים שלך ב- SEO מיד באסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלך.

הכלים שבדקנו בסבב הביקורות הזה נשפטו ועושים את העבודה הטובה ביותר בכדי להעניק לך את כלי החקירה מונעי המחקר כדי לזהות הזדמנויות לקידום אתרים הבשלים לצמיחה, יחד עם הצעת פונקציונליות ברמה ארגונית במחיר סביר. בין אם אחד מכלי האופטימיזציה הללו מתאים במיוחד לעסק שלך, ובין אם אתה משלב יותר מאחד עבור חבילת כלי SEO עוצמתית, סיכום זה יעזור לך להחליט מה הכי הגיוני עבורך. יש שפע של נתונים כדי לתת לעסק שלך יתרון ולהגדיל את העמודים יותר ויותר בתוצאות החיפוש העיקריות. וודא שיש לך את כלי ה- SEO הנכון כדי לנצל את ההזדמנויות.