על שימוש בסכמות (schema) לטובת קידום אתרים בגוגל

בשנים האחרונות, תחום קידום האתרים עבר לא מעט שינויים, כך שכיום, בכדי לצלוח את השיווק של העסק כהלכה, יש להשתמש בטכניקות מסוימות, כמו סכמה, בכדי להופיע גבוה בתוצאות החיפוש ו”לתקשר” כהלכה עם מי שמדרג את העסק שלכם – גוגל.

כשנעשים מאמצים לקדם אתרים בגוגל, חובה להשתמש בידע רב ובטכניקות המסייעות לאתר שלכם להופיע גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. כיום, מקדמי אתרים מקצועיים משתמשים גם בסכמות ובנתונים מובנים בכדי ליצור מעין שפה אוניברסלית, בה הנתונים מובנים לכל הצדדים, כולל ובעיקר הצד של גוגל שמדרג בסופו של דבר את האתר לטובה או לרעה. באופן כללי, אפשר לציין כי האלגוריתמים של גוגל סורקים באופן שוטף את האינטרנט. במהלך הסריקות שמתבצעות, יש ניסיון מתמיד של האלגוריתמים להבין את התוכן באתר שלכם, וזאת בכדי להכווין גולשים באופן המדויק ביותר. יחד עם זאת, האלגוריתמים הם עדיין רובוטים ולא אנשים, כך שיש כל מיני דברים שהם עדיין לא מסוגלים להבין כמו שצריך.

סכמות, SEO ומה שביניהם – קידום אתרים מוצלח

השתמשתם במספרים באתר שלכם? אולי בספרות? אוקי, עבור מה זה יועד? אתם בטוח יודעים שאם כתבתם “אנחנו מדורגים מספר 5 בכל תל אביב!”, כנראה התכוונתם שאתם מספקים שירות ממש טוב. זה שאתם יודעים והגולשים שלכם יודעים למה התכוונתם, זה מצוין ותמשיכו עם תקשורת טובה מול קהל הלקוחות שלכם, אך בכל הקשור לדירוג האתר שלכם, גוגל צריך להבין למה התכוונתם גם כן.

מבחינת האלגוריתמים של גוגל, הם לא באמת יודעים למה התכוונת עם הספרה 5. אולי מדובר בתאריך? אולי מדובר בשעה? אולי התכוונתם שיש לכם 5 עובדים במסעדה בכלל? גוגל עדיין לא השלימו את “מהפכת הרובוטים” כנראה, ויש צורך לסייע לאלגוריתמים להבין למה הכוונה במקרים מסוימים. שימו לב שאם אתם נתקלים יותר ויותר בדירוג על ידי כוכבים (ולא מספרים – מתוך הסיבה שציינו כרגע), זה כנראה מכיוון שהתחלתם להיות מודעים לקיומן של סכמות ולקיום של שימוש בנתונים מובנים.

דוגמאות של סכמות ב-SEO

אחת הדוגמאות המצוינות לשימוש בסכמות, הוא השימוש בדירוג על ידי כוכבים. בדרך כלל, הגולשים לא ממש ירגישו באיזשהו הבדל בין דפי אינטרנט עם שימוש בסכמות, לבין דפי אינטרנט “רגילים” אך גוגל יבחין בכך וידע לדרג אתכם גבוה (אם אתם איכותיים). מבלבל קצת? במילים פשוטות, זכרו תמיד כי בכל הקשור לשימוש בנתונים מובנים – הם נועדו בכדי ליצור תקשורת טובה יותר מול מנועי החיפוש והאלגוריתמים. מבחינת הסכמות ושימושן בעולם של קידום אתרים אורגני, הם נועדו בכדי ליצור שפה בינלאומית ואוניברסלית.

אם בעבר היינו מחפשים נושא מסוים וזוכים לראות (בתוצאות החיפוש) רק את הכותרת, תג המטא ומעט מהתוכן, הרי שכיום כבר ניתן להבחין בתוצאות חיפוש שונות, הודות לסכמות ונתונים מובנים. כשאתם מחפשים תחום מסוים או מוצר באינטרנט, תוכלו להבחין למשל בכמות ההצבעות של גולשים עבור אותו מוצר שאתם תרים אחריו. באופן כללי, ככל שמקדם האתרים שלכם ישתמש ביותר ידע בנושאים אלו, כך אתם מגבירים את הסיכוי לחשיפת מוצר טובה יותר. כיום, אנחנו חיים בעולם של INSTANT, וחשוב מאוד לשמור על המידע מאוד ממוקד, כך שהסכמות בעצם עוזרות לכולנו “להבין עניין” מהר יותר, ולהחליט באיזה דף אינטרנט אנחנו רוצים להתעמק, לפני שנכנסנו אליו בכלל.